I Miracoli del Corano 1&2

Parte Quarta: I Miracoli Matematici Nel Corano 2/2

Alcuni Elementi Chimici Indicati Nel Corano

L’intero universo, la terra in cui viviamo, tutti i suoi esseri viventi e la materia inanimata, sono composti da diversi elementi. Sebbene gli atomi di questi elementi siano tutti formati dalle stesse particelle, possiedono caratteristiche diverse. Ciò che rende questi elementi diversi tra loro è il loro numero atomico, cioè il numero di protoni presenti nei loro nuclei. Nell’idrogeno, che è l’elemento più leggero, c’è un protone, nell’elio che è il secondo elemento più leggero ce ne sono 2, 79 nell’oro, 8 nell’ossigeno e 26 nel ferro. La proprietà che differenzia l’oro dal ferro, o il ferro dall’ossigeno, è la differenza nel numero di protoni nei loro atomi. L’aria che respiriamo, il corpo umano, le piante e gli animali nel pianeta o nel resto dello spazio, tutto ciò che è vivo o inanimato, dolce o acido, solido o liquido, è formato da protoni, neutroni ed elettroni. (Per i dettagli vedi “The Miracle of the Atom” [Ta-Ha Publishers Ltd])

Hadid” il nome di una delle Sure del Corano, è anche il nome di uno degli elementi di cui abbiamo già parlato, il “ferro”. In questa Sura sono citati anche altri elementi insieme ai loro numeri atomici e alle loro masse. In altre parole la Sura al-Hadid, rivelata 1400 anni fa, cioè in un’epoca in cui gli elementi e i loro numeri atomici non erano ancora stati scoperti, contiene informazioni riguardanti gli atomi che formano la materia presente nell’universo; questo è uno dei tanti miracoli del Corano.

Gli scienziati hanno identificato 92 elementi naturali; quelli artificiali sono stati scoperti attraverso esperimenti eseguiti negli ultimi anni, ma si trovano raramente nella terra. La “International Union of Pure and Applied Chemistry” (IUPAC) ha confermato l’esistenza di 110 elementi in totale.

La sequenza delle lettere arabe nella Sura al-Hadid contiene ordini e consigli dati da Allah e allo stesso tempo informazioni sugli atomi.

TAVOLA PERIODICA DEGLI ELEMENTI DELLA IUPAC
Periodic table

1. Lanthanoids

2. Actinods

Gli scienziati hanno identificato 92 elementi naturali. Attraverso vari esperimenti eseguiti negli ultimi tempi, sono stati ottenuti anche degli elementi artificiali che però sono molto rari sulla Terra. Finora la IUPAC, Unione internazionale di chimica pura e applicata, ha dimostrato l'esistenza di 110 elementi.

flowers

(Questa sezione è basata sul libro di Ömer Çelakıl intitolato “Building Blocks of the Universe in the HolyQur’an” e contiene calcoli la cui precisione è stata confermata)

IL RADON = Rn86

Radon

Il radon (Rn) fu scoperto dal chimico tedesco Friedrich E. Dorn nel 1900, centinaia di anni dopo la rivelazione del Corano. Questo elemento si trova raramente in natura. Il radon è un elemento radioattivo e viene utilizzato nei trattamenti medici.

Nella Sura al-Hadid il numero di lettere dall’inizio del versetto numero 22 alle lettere “R” e “N” è 86; 86 è anche il numero atomico del radon: 86

(Surat al-Hadid (il ferro), 22)

Zirconium =40Zr

Zirconium

Zirconium (Zr) was discovered by the German chemist Martin Heinrich Klaproth in 1789. Of course, nobody in 7th Century Arabia would have known about Klaproth or Zirconium or its scientific make-up. Therefore, a Qur’anic reference to this element, used in the cores of nuclear reactors, hundreds of years beforehand, is certainly a considerable miracle. There are 40 letters between the first time that the letters "Z" and "R" appear together and the beginning of the verse. The atomic number of Zirconium, chemical symbol Zr, is 40. There are also 91 letters between the first time the letters "Z" and "R" come together and the end of the actual verse – and remarkably, that number is the atomic weight of Zirconium.

◉ Number of letters between the beginning of the verse and the letters Zr: 40
◉ Atomic number of the element "Zr": 40

(Surat al-Hadid (il ferro), 13)

IL TANTALIO: Ta73

Tantalum

Il tantalio (ta) fu scoperto dal chimico svedese Anders Ekberg nel 1802. E’ uno degli elementi più rari in natura; è molto duro, ha un punto di fusione molto alto e per questo viene usato nell’elettronica e nell’elettrica. Inoltre, dal momento che questo elemento non reagisce ai corpi liquidi, viene utilizzato anche in medicina.

◉Ci sono 73 lettere tra l’inizio del versetto numero 16 della Sura al-Hadid e la prima volta in cui le lettere “T” e “A” appaiono vicine. 73 è il numero atomico del tantalio.

(Surat al-Hadid (il ferro), 16)

IL FLUORO: F9

Fluorine

Il fluoro (F) fu scoperto dal chimico Henri Moissan nel 1886. Ci sono 9 lettere tra l’inizio del versetto numero 1 della Sura al-Hadid e la prima volta in cui appare la lettera “F”. Il 9 è anche il numero atomico del fluoro.

◉ Number of letters between the beginning of the verse and the Letter "F": 9
◉ Atomic number of the element "F": 9

Oxygen = 8O

Oxygen

Oxygen is one of the most common elements on Earth. It was officially discovered in 1770 by two scientists, working separately: the Swiss Carl Scheele and the Brit, Joseph Priestley. There are 8 letters from the beginning of the verse to the first letter "O" in Surat al-Hadid. "O" is represented by the letter Alif in Arabic. The symbol of Oxygen is "O" and its atomic number 8.

◉ Number of letters between the beginning of the verse and the letter "O": 8
◉ Atomic number of the element "O": 8

Samarium = 62Sm

Samarium

The French scientist Paul Lecoq de Boisbaudran discovered the element Samarium (Sm) in 1879. In the Surah the letters "S" and "M" first come together after the 62nd letter. These letters appear together as "M" and "S." But there is no element bearing the abbreviation Ms, the reverse of Sm.

◉ Number of letters from the beginning of the verse to the letters "Sm": 62
◉ Atomic number of the element "Sm": 62

(Surat al-Hadid (il ferro), 15)

Potassium = 39K

Potassium

The British chemist Sir Humphrey Davy first obtained the element Potassium (K) using electrolysis in 1807. Potassium is a requirement for plants, animals and also the human body. It can be found quite easily as it is commonly found in the world of nature. It also has a wide field of application, from the making of explosives to the production of medicine.

There are 39 letters between the beginning of Surat al-Hadid and the first appearance of the letter "K," that figure being the element's atomic mass. In addition there are 19 letters between the beginning of the verse and here. It is also noteworthy that this is the atomic number of the element K.

◉ Number of letters between the beginning of the verse and the letter "K": 39
◉ Atomic mass of the element "K": 39

(Surat al-Hadid (il ferro), 2)

Sulfur =  32S

Sulfur

The element Sulfur (S) is found in high levels in the bodies of living things and can also be found in abundance in soil. There are 32 letters in Surat al-Hadid up to the first letter "S". That figure is also the atomic mass of the element Sulfur.

◉ Number of letters between the beginning of the verse and the first appearance of the letter "S": 32
◉ Atomic mass of the element "S": 32

miracles of the Quran

◉ The conjunction "and" is not included in the calculation.

Erbium = 167Er

Erbium

The element Erbium (Er) was discovered by the Swedish chemist Carl Gustaf Mosander in 1843. The letters "E" and "R" first appear together 167 letters after the beginning of the verse. Erbium has an atomic mass of 167.

Number of letters from the beginning of the verse to the letters "Er": 167
Atomic mass of the element "Er": 167

birds

Neodymium = 60Nd

Neodymium

The Australian scientist Carl F. Auer von Welsbach succeeded in obtaining the element Neodymium (Nd) in 1885. There are 60 letters between the first time the letters "N" and "D" appear together in Surat al-Hadid and the end of the verse. This figure is the atomic number of the element Nd.

◉ Number of letters between the letters "Nd" and the end of the verse: 60
◉ Atomic number of the element "Nd": 60

(Surat al-Hadid (il ferro), 19)

Vanadium = 23V

Vanadium

The element Vanadium (V) was discovered in 1801 by the Mexican scientist Andres Manuel del Rio and by the Swedish chemist Nils Gabriel Sefstrom in 1830. Vanadium is one of the fundamental elements in the body. There are 23 letters to the end of the verse from the letter V. This figure represents the atomic number of Vanadium.

◉ Number of letters from the letter "V" to the end of the verse: 23
◉ Atomic number of the element "V": 23

Gallium = 69Ga

Gallium

The French chemist Paul Emile Lecoq de Boisbaudran discovered the element Gallium (Ga) in 1875 using spectral bands. Gallium is used in such spheres as electronics and once again, in the production of medicine. There are 69 letters to the end of the verse from the point at which the letters "G" and "A" appear together in Surat al-Hadid. This number – 69 - is also the atomic number of Gallium.

◉ Number of letters to the end of the verse from the letters "Ga": 69
◉ Atomic number of the element "Ga": 69

(Surat al-Hadid (il ferro), 27)

IL NITROGENO: N14

Nitrogen

Il nitrogeno (N), scoperto dallo scienziato scozzese Daniel Rutherford nel 1772, forma il 78% dell’atmosfera. E’ presente anche nel sole e in molte stelle, nella struttura degli esseri viventi e anche in componenti come le proteine e gli acidi nucleici.

◉La lettera “N” presente nel versetto numero 3 della Sura al-Hadid è la quattordicesima lettera dalla fine del versetto. 14 è anche il numero atomico del nitrogeno.

(Surat al-Hadid (il ferro), 3)

IL BISMUTO: Bi83

Bismuth

Il bismuto (bi) è uno degli elementi citati dal Corano centinaia di anni fa. E’ un elemento raro ed è usato in molti campi diversi: in medicina e cosmetica, nei reattori nucleari e nei circuiti elettrici.

◉ Nei versetti 7 e 8 della Sura al-Hadid ci sono 83 lettere tra la prima e la seconda volta in cui le lettere “B” ed “I” appaiono insieme. 83 è il numero atomico del bismuto.

(Surat al-Hadid (il ferro), 7-8)

Chromium = 24Cr

Chromium

Chromium (Cr) was discovered in 1797 by Louis-Nicolas Vauquelin. There are a total of 24 words between the first and second appearances, consecutively, of the letter C and R in Surat al-Hadid. Therefore, it is noteworthy that the atomic number of Chromium is 24.

◉ Number of words between the letters "Cr": 24
◉ Atomic number of the element "Cr": 24

L’ASTATO: At 85

Astatine

L’astato (At) fu scoperto da tre scienziati nel 1940. Il suo numero atomico è presente nella Sura al-Hadid. Nei versetti 1, 2, 3 e 4 della Sura ci sono 85 lettere tra la seconda e la terza volta in cui le lettere “A” e “T” appaiono vicine. 85 è il numero atomico dell’astato.

◉ Letters between the letters "At": 85
◉ Atomic number of the element "At": 85

(Surat al-Hadid (il ferro), 1-3)

IL LITIO: Li6

Lithium

Il chimico svedese Johan August scoprì il litio (Li) nel 1817. Questo elemento rappresenta circa lo 0.002% della crosta terrestre. Il litio è utilizzato nelle industrie, nella manifattura di batterie, freezer, gomme artificiali e anche nelle medicine. Nel versetto numero 10 della Sura al-Hadid la parola che contiene le lettere “L” ed “I” vicine (il simbolo del litio) è la sesta dall’inizio del versetto. 6 è il numero atomico del litio.

◉ Number of words between the beginning of the verse and the letters "Li": 6
◉ Atomic mass of the element "Li": 6

(Surat al-Hadid (il ferro), 10)

L’AFNIO: Hf 178

Hafnium

Il fisico olandese Dirk Coster e il chimico Geor de Hevesy scoprirono l’afnio (Hf) nel 1923. L’afnio è un elemento che si usa soprattutto nei reattori nucleari, ed è presente anche nell’atmosfera solare. Ci sono 178 lettere tra l’inizio della Sura al-Hadid e la parola del versetto numero 11 in cui le lettere “H” ed “F” appaiono vicine. Il numero atomico dell’afnio è 178.

◉ (Nel calcolo le coniugazioni “e” – ( ) in arabo – non sono state contate essendo una singola lettera e non una parola)

(Surat al-Hadid (il ferro), 11)

birds, flowers

Indium = 114In

Indium

The element Indium (In) was first discovered in 1863 by the scientists Hieronymus Theodor Richter and Ferdinand Reich. Discovered hundreds of years after the revelation of the Qur'an, Indium is found in very small quantities in nature.

There are 114 words from the beginning of Surat al-Hadid to where the letters "I" and "N" appear side by side. This figure is also the atomic mass of Indium.

◉ Number of words between the beginning of the Surah and the appearance of the letters "In": 114
◉ Atomic mass of the element "In": 114

(Surat al-Hadid (il ferro), 8)

Indium, miracles of the Quran

Strontium = 87Sr

Strontium

Non-radioactive Strontium was first discovered in Scotland in 1790 by Adair Crawford and William Cruikshank. There are 87 words between the beginning of Surat al-Hadid and where the letters "S" and "R" appear together. 87 is the atomic mass of Strontium.

◉ Number of words between the beginning of the Surah and the letters "Sr": 87
◉ Atomic mass of the element "Sr": 87

(Surat al-Hadid (il ferro), 7-8)

Actinium = 89Ac

Actinium

Discovered in 1899 by the French scientist Andre Debierne, Actinium (Ac) is a rare, radioactive element. This element, which emits blue rays in the dark, is a glowing white-silver in color. There are 89 words from the beginning of Surat al-Hadid to the first time the letters "A" and "C" appear together. That figure is also the atomic number of the element Actinium.

◉ Number of words from the beginning of the Surah to the letters "Ac": 89
◉ Atomic number of the element "Ac": 89

(Surat al-Hadid (il ferro), 7)

Thorium = 90Th

Thorium

Thorium (Th) is a radioactive element discovered in 1828 by the Swedish chemist Jons Jacob Berzelius. It is used as a source of energy in nuclear devices.

The atomic number of the element Thorium is 90. There are 90 words between the beginning of Surat al-Hadid and the first time the letters "T" and "H" appear side by side. This may also be too strong a link to be a mere coincidence.

◉ Number of words between the beginning of the Surah and the letters "Th": 90
◉ Atomic number of the element "Th": 90

(Surat al-Hadid (il ferro), 7)

Lutetium = 71Lu

Lutetium

Lutetium (Lu) was discovered in 1907 by Auer von Welsbach and Georges Urbain. There are 71 words from the beginning of Surat al-Hadid to the letters L and U that represent the element. The atomic number of Lutetium (Lu) is also 71.

◉ Number of words from the beginning of the Surah to the letters "Lu": 71
◉ Atomic number of the element "Lu": 71

(Surat al-Hadid (il ferro), 5)

IL NICHEL: Ni58

Nickel

Il nichel (Ni) fu scoperto nel 1751 dallo scienziato svedese Axel Fredrik Cronstedt. E’ più duro del ferro e non arrugginisce facilmente. Viene usato in molti campi come ad esempio nella fabbricazione di monete di metallo e di attrezzature ad alta resistenza. Ci sono 58 lettere tra la prima volta in cui le lettere “N” e “I” appaiono insieme nel versetto numero 27 della Sura al-Hadid e la fine dello stesso versetto. 58 è anche il peso atomico del nichel.

◉ (Nel calcolo le coniugazioni “ e” – ( ) in arabo – non sono state contate essendo una singola lettera e non una parola)

(Surat al-Hadid (il ferro), 27)

Beryllium = 9Be

Beryllium

Beryllium (Be) was discovered by Louis-Nicolas Vauquelin in 1798. This element, which is actually very rare in nature, is used in nuclear devices, rockets and space vehicles.

There are 9 words between where the letters "B" and "E" appear together and the end of the verse, and that figure also constitutes the atomic mass of Beryllium.

◉ Number of words between the letters "Be" and the end of the verse: 9
◉ The atomic mass of the element "Be": 9

(Surat al-Hadid (il ferro), 10)

Sodium = 11Na

Sodium

Humphry Davy discovered the element Sodium (Na) in 1807, using electrolysis. Sodium atoms are found in a great many objects - from the salt we eat to the stars in space. The sodium atoms in the cells in the human body perform a vital function. The presence of a certain amount of sodium in the human body is essential for a normal flow of water between cells and bodily fluids, tissue formation and muscle contraction.

There are 11 words between the point where the letters "N" and "A" occur together in Surat al-Hadid and the end of the verse. That figure is identical to Sodium's atomic number.

◉ Number of words between the letters "Na" and the end of the verse: 11
◉ Atomic number of the element "Na": 11

(Surat al-Hadid (il ferro), 9)

IL NIOBIO: Nb41

Niobium

Il Niobio (Nb) fu scoperto dal chimico britannico Charles Hatchett nel 1801. Questo elemento si trova raramente in natura; è utilizzato nei reattori nucleari e nei materiali resistenti alle radiazioni ad elevata frequenza. Nei versetti numero 4, 5, 6, 7 e 8 della Sura al-Hadid, il numero di parole che si trovano tra la prima e la seconda volta che si incontrano le lettere “N” e “B” (che sono il simbolo del niobio) insieme è 41. 41 è anche il numero atomico del niobio.

(Surat al-Hadid (il ferro), 4 and 8)

flowers

IL MAGNESIO: Mg12

Magnesium

Il magnesio (Mg) fu scoperto dal chimico britannico Humphry Davy. E’ uno degli elementi presenti nella crosta terrestre più comuni; si trova in molti posti: dall’acqua dei mari al corpo dell’essere umano ed è un elemento di vitale importanza per tutti gli esseri viventi.

◉ Nei versetti numero 20 e 21 della Sura al-Hadid ci sono 12 parole tra i punti in cui le due lettere “M” e “G” (che sono il simbolo del magnesio) appaiono insieme. 12 è anche il numero atomico del magnesio.

◉ (Nel calcolo le coniugazioni “ e” - ( ) in arabo – non sono state contate essendo una singola lettera e non una parola.)

(Surat al-Hadid (il ferro), 20-21)

IL DISPROSIO: Dy162

Dysprosium

Il disprosio fu scoperto nel 1886 dallo scienziato francese Paul Emile Lecoq de Boisbaudran; il suo peso atomico è 162. Nei versetti che vanno dal numero 2 al numero 11 della Sura al-Hadid, il numero di parole che si trovano tra le due parole in cui le lettere “D” e “Y” (il simbolo del disprosio) appaiono vicine è 162.

◉ Number of words between the letters "Dy" in the Surah: 162
◉ Atomic mass of the element "Dy": 162

(Surat al-Hadid (il ferro), 2 and Surat al-Hadid, 11)

LO ZINCO: Zn65

Zinc

Lo zinco (Zn) si trova nella crosta terrestre e in molti esseri viventi e svolge molte funzioni importanti. Tra il versetto numero 2 e il numero 11 della Sura al-Hadid ci sono 65 parole tra la prima volta in cui le lettere “Z” e “N” (che rappresentano anche il simbolo dello zinco) appaiono vicine e la seconda. 65 è anche il peso atomico dello zinco.

◉ (Nel calcolo le coniugazioni “ e” – ( ) in arabo – non sono state contate essendo una singola lettera e non una parola.)

(Surat al-Hadid (il ferro), 2 and 11)

Chlorine = 35Cl

Chlorine

The Swedish scientist Carl Wilhelm Scheele first obtained the element Chlorine (Cl) in 1774, some twelve centuries after the Qur’anic revelation. Chlorine is most used in killing bacteria in drinking water and in swimming pools – it is known for its distinct chemical smell. Chlorine is used in a wide range of fields, from drug manufacture to paints - and from petrol products to cleaning products.

There are 35 words between the first and last time the letters "C" and "L" appear together. That figure is also the atomic mass of Chlorine.

◉ Number of words between the first and last letters "Cl" in the Surah: 35
◉ Atomic mass of the element "Cl": 35

(Surat al-Hadid (il ferro), 4 and 6)

Carbon = 12C

Carbon

Carbon (C) occupies an extremely important place in the structure of living things and exists in a wide range of substances in the world of nature. Carbon atoms are present in very different compounds, from the carbon dioxide released during respiration to the most precious diamonds.

There are 12 words between the first and last letters "C" in Surat al-Hadid. That figure also corresponds to the atomic mass of Carbon.

◉ Number of words between the first and last letters "C" in the surat: 12
◉ The atomic mass of the element "C": 12

Cerium = 140Ce

Cerium

Cerium (Ce) was discovered in 1803 by the geologist Wilhelm von Hisinger and chemist Jons Berzelius, both from Sweden — and independently of them, by the German chemist Martin Klaproth.

There are 140 words between the first and last occurrences, side by side, of the letters "C" and "E" in Surat al-Hadid. 140 is also the atomic mass of the element Cerium.

◉ Number of words between the first and last letters "Ce" in the Surah: 140
◉ Atomic mass of the element "Ce": 140

(Surat al-Hadid (il ferro), 5, Surat al-Hadid, 7 and Surat al-Hadid, 13)

IL KRIPTON: Kr83

Krypton

TIl kripton (Kr) fu scoperto dal chimico britannico Morris W. Travers e da William Ramsay nel 1989. Nei versetti che vanno dal numero 7 al numero 11 della Sura al-Hadid ci sono 83 parole tra la prima e la seconda volta in cui le lettere “K” e “R” (che sono il simbolo del kripton) appaiono vicine. 83 è anche il peso atomico del kripton.

(Surat al-Hadid (il ferro), 7 , 11)

cat

You can read Harun Yahya's book I Miracoli del Corano 1&2 online, share it on social networks such as Facebook and Twitter, download it to your computer, use it in your homework and theses, and publish, copy or reproduce it on your own web sites or blogs without paying any copyright fee, so long as you acknowledge this site as the reference.